به عقیده ی من ، اگه واقعا بخوای بدونی ، نصف زشتی های دنیا برای اینه که مردم از ایگوی واقعی شون استفاده نمی کنن....
"به عنوان مثال، لوساژ – دوست من ، کارفرمای من ، گل ِسرخ ِ خیابان ِمدیسین. فکر می کنی ایگوش اون رو به تلویزیون آورد؟ هیچ ربطی به این نداشت. اون دیگه ایگو نداره – اگه قبلا داشته. حالا اون سرگرمی داره .حداقل سه جور سرگرمی داره که من ازش باخبرم ؛ و همه شون به یه کارگاه ِده هزاردلاری توی زیرزمینش مربوط می شن، که پُره از گیره و وسایل برقی و خدا می دونه دیگه چی. کسی که واقعا از ایگوش ، از ایگوی واقعیش استفاده می کنه ، دیگه وقتی واسه سرگرمی نداره. "


پ.ن: ایگو: منی که منیّت را در انسان می زاید.


*فرانی و زویی*
جی.دی.سالینجر

نظرات

hozein گفت…
خدای بزرگ، فرانی. اگه می خوای دعای عیسی رو بگی، حداقل اون رو به عیسی بگو، نه به قدیس فرانسیس و سیمور و پدربزرگ هایدی، همشون یک جا
Shadeless::
‏ناشناس گفت…
یه راز وحشتناک رو بهت بگم- داری گوش می‌کنی؟
هیچ‌کی تو دنیا نیست که خانوم چاقه‌ی سیمور نباشه. این شامل پروفسور تاپر تو هم می‌شه، رفیق. و همه‌ی فک و فامیل لعنتی‌اش. هیچ‌کس هیچ‌جا نیست که خانوم چاقه‌ی سیمور نباشه. این رو نمی‌دونی؟ هنوز این راز لعنتی رو نمی‌دونی؟
و هنوز نمی‌دونی - به من گوش کن - نمی‌دونی خانوم چاقه کی‌یه؟...
ای، رفیق. ای، رفیق.

خود مسیجه.
خود مسیحه، رفیق.